Cockpit

Den pædagogiske mellemform, Cockpittet er en del af Løgstrup Skoles inklusionstilbud.

Kontakt Cockpit:

Kaptajn, Karen-Marie Fredslund-Andersen, via AULA eller direkte tlf. 2341 8117. Cockpittet har åbent alle hverdage fra kl. 08.00-13.00.

Cockpittet er et tilbud til børn i udfordringer inden for følgende områder:

• Koncentration
  • Opmærksomhed
  • Ro
  • Tydelighed
  • Strukturering
  • Faglig usikkerhed
  • Relationer
  • Egen forståelse

Vi ved, at alle opnår den bedste læring, når vi er i trivsel! Hvis det pædagogiske team i en klasse og forældre sammen skønner, at en elev har brug for en anden læringsmulighed end stamklassen, kan eleven få et kursus i Cockpittet af varierende længde og omfang. Eleven har materialer med fra klasse eller faglæreren og arbejder med opgaverne i Cockpittet, hvor der er ro og større mulighed for voksenhjælp.

Cockpit-teamet består af kaptajn, Karen-Marie. Jeg er uddannet pædagog og har en pd. i psykologi. Udover at være gennemgående i Cockpittet, besøger jeg også hver klasse på skolen. Det er en helt særlig oplevelse at komme i klasserne, hvor der er god stemning, glade elever og fantastisk arrangerede kollegaer. Cockpit-teamet består også af en lærer, som har uddannelser specielt rettet mod børn, som trives med at lære i alternative rammer; samt en medhjælper med lærerbaggrund. Denne brede faglighed hos os ansatte, er med til at skabe ro og overskud hos eleverne, så de kan være i deres stamklasse resten af tiden. Vi arbejder tæt sammen med hele skolens pædagogiske personale omkring eleverne. Tilknytningen til Cockpittet kan variere fra nogle timer om dagen til nogle timer om ugen, alt afhængig af den enkelte elevs behov. Eleverne har også mulighed for at have klassekammerater med på besøg.

Når en elev henvises til Cockpittet, udarbejdes der en handleplan, som revideres løbende. I planen er målene for Cockpitkurset og øvrige tiltag beskrevet. Kaptajnen er ansvarlig for overbringelse af viden omkring elevens tid i Cockpittet. Når eleven arbejder i Cockpittet, vægter vi højt at arbejde med individuel struktur og vi tager særlige hensyn til den enkelte elevs behov. I Cockpittet arbejder vi med faglighed, sociale kompetencer og elevernes egen forståelse, som alle er vigtige parametre i forhold til trivsel.

Cockpit-teamet tilbyder alternative læringsformer for at styrke trivslen og motivationen til at arbejde fagligt. Derudover styrker læringsformerne også relationen mellem voksne og elever.

Kaptajnen tilbyder i samarbejde med ledelsen, kurser, som er målrettet elevernes behov. Dette kan være kursus i eksamens angst, skilsmissegrupper eller trivselsindsatser. Indsatserne oprettes efter behov.

Vi ser eleverne, som piloter i eget liv. Vi voksne er flyveledere, som guider og hjælper eleverne sikkert og trygt videre.