Grundoplysninger

Dronefoto

Løgstrup Skole er en folkeskole ca. 8 km fra Viborg. Skolen ligger i et aktivt lokalsamfund beliggende i et naturskønt område tæt ved Hjarbæk Fjord. Løgstrup Skole blev indviet i 1961 og erstattede 7 små landsbyskoler. Der er igennem årene foretaget løbende renovering af skolens bygninger og lokaler - senest i 2017 og 2018.

Skolen er en to-sporet overbygningsskole med 385 elever (pr. 1. august 2023).

Skolen er inddelt i tre afdelinger:

• Indskolingen - Galaksen (0. - 3. årgang)
  • Mellemtrinet - Atmosfæren (4. - 6. årgang)
  • Udskolingen - Supernova  (7. - 9. årgang)

Tilbud:
Bygningen med indskolingseleverne rummer desuden en skolefritidsordning (SFO) for 0. - 3. årgang. Der findes endvidere en fritidsklub for 4. - 6. årgang, samt en Ungdomsklub fra 7. årgang på matriklen.

Skolen har i samarbejde med Løgstrup Borgerforening og Viborg Musikskole etableret musikundervisning for eleverne efter skoletid.

Tilgængelighed:
Skolen er centralt placeret med Løgstrup Hallerne, Multiparken, Løgstrup Idrætsforening og med Løgstrup Børnehus som nærmeste nabo.

Hallerne, Multiparken og idrætsforeningens faciliteter benyttes af skolens elever både i undervisningen og i frikvartererne.

Multiparken
Løgstrup Multipark ligger centralt placeret mellem skolen og Løgstrup Hallerne.

Parken blev etableret i 2002 i samarbejde med Løgstrup Borgerforening, Løgstrup Gymnastik- og Idrætsforening, Løgstrup Hallerne, pensionistforeningen og Børne- og Ungdomsforvaltningen, herunder Løgstrup Skole, Løgstrup Børnehus (tidligere Børnehaven Myretuen og Løgstrup Børnehave).

Multiparken er udbygget i både 2016 og 2021/2022, hvor nye områder og aktiviteter er kommet til.

Af aktiviteter i parken kan nævnes: Stor og ny motorikbane, beachvolleybane, basketballbane, multibane (fodbold), gynger, vipper, rutsjebaner og et skaterområde.

Løgstrup Skole er også på Facebook:  Tryk på nederste til højre på denne side, så kommer du direkte til Facebook-siden.