UU-Vejleder

UU-vejlederens arbejde er mest knyttet til de ældste årgange på skolen: 7. – 9. årgang.
Gennem forskellige vejledningsaktiviteter er målet, at den enkelte har et solidt grundlag for at træffe realistiske beslutninger om valg af ungdomsuddannelse. Et vigtigt element i vejledningen er, at den unge bliver bevidst om egne forudsætninger, muligheder og evner for at træffe et realistisk valg.

Følgende aktiviteter indgår i vejledningen:

• Uddannelses- og erhvervsorientering (gennemgang af ungdomsuddannelserne)
  • Deltagelse ved forældremøder i 7. – 9. årgang
  • Spørgeskemaundersøgelse vedrørende skole, fritid og fremtid for 7. årgang. Opfølgning sammen med klasselæreren/kontaktlæreren
  • Foreløbig uddannelsesplan for 8. årgang
  • Vurdering af uddannelsesparathed for elever, som IKKE skal i 10. klasse
  • Uddannelsesplan og elektronisk tilmelding til 10. klasse og ungdomsuddannelserne for 9. årgang
  • Vejledningssamtaler med elever i 8. og 9. årgang, der ikke er uddannelsesparate. De resterende får kollektiv vejledning og hjælp fra vejledere ved e-vejledningen 70 22 22 07
  • Introduktionskurser – besøg på forskellige ungdomsuddannelser i 8. årgang
  • Frivillig brobygning for elever i 9. årgang, som er uafklarede i valg af ungdomsuddannelse
  • Praktikudsendelse
  • Åbent hus og orienteringsmøder på ungdomsuddannelserne for forældrene og de unge.
  • Hjælp til det timeløse fag ”Uddannelse og job”
  • Opsøgende vejledning af unge til det fyldte 18. år - unge under 18 år har pligt til uddannelse, arbejde eller anden aktivitet, hvis ikke ungeydelsen skal frakendes.
  • Unge over 18 år, som har gennemført en ungdomsuddannelse har mulighed for at henvende sig, hvis de ønsker vejledning.
  • Kontakt til unge under 25 år, som ikke har en ungdomsuddannelse, og som ikke er i arbejde.

UU-vejlederen er tilknyttet Jobcenter Viborg

UU-vejleder ved Skals, Løgstrup, Møldrup skoler og Bjerregrav Friskole er Anne Monrad

Træffetid:
Mandag til onsdag mellem 8.30 og 15.00
torsdag og fredag mellem 8.30 og 13.00.

Aftal altid møde på forhånd, da jeg veksler mellem at arbejde på kontoret i Skals, Løgstrup, Møldrup og Bjerregrav.

Jeg vil oftest være på:

Skals Skole  - torsdag

Løgstrup Skole - mandag

Møldrup Skole - onsdag

Tirsdag og fredag vil være vekslende

Telefonnummer: 30 85 89 07

E-Mail: amla@jobcenterviborg.dk