Vintervarsel

Aflysning af skolebuskørsel i vinterperioden

Følgende forholdsregler vil da være gældende:

Skønner vejformanden, at vejene er ufremkommelige, kontakter pågældende den ansvarlig for elevbefordring i Teknisk Forvaltning senest klokken 6.00. Denne kontakter straks følgende:

1) Radio Viborg

2) Radio Skive

3) Radio Midt/Vest

4) Radio ABC

med anmodning om, at bringe følgende meddelelse:

Følgende skolebusruter i Viborg Kommune er indstillet: XXXX, der betjener XXX skole – osv. Der vil være undervisning eller pasning af de elever, der når frem til skolen.

5) Meddelelsen lægges på Viborg Kommunes hjemmeside.

Straks herefter kontakter vedkommende de vognmænd, der har kørsel til skolerne i de områder, der er ramt af aflysning samt de pågældende skoler. Endvidere orienteres Børne- og Ungdoms Forvaltningen.

Opstår der i løbet af dagen en situation, hvor der er fare for at vejene lukker til, meddeler vejformanden den ansvarlige for elevbefordring i Teknisk Forvaltning de relevante skoler samt vognmændene, og eleverne vil blive sendt hjem hurtigst muligt. Dog sikrer skolerne, at eleverne fra 1.-5. klasse ikke bliver sendt hjem til et tomt hus.

Den ansvarlige for elevbefordring i Teknisk Forvaltning søger at få hjemsendelse af eleverne bragt i de 4 radiostationer samt på Viborg Kommunes hjemmeside.

Aflysning af de regionale ruter vil blive foretaget af det regionale trafikselskab.

Hvis skolebussen ikke er ankommet senest 15 minutter efter normal ankomsttid, må eleven gerne gå hjem.

Snemand